Bekijk alle Black Friday Deals!
Kruidvat app
Kruidvat Retail BV
Ga nu naar de App Store
en download onze App.
Bekijk
Kruidvat app
Kruidvat Retail BV
Ga nu naar de Play Store
en download onze App.
Bekijk
  • Hoe werkt de winkelmand?

Hoe werkt de winkelmand?

Hoe werkt de winkelmand?

Ben je lekker aan het shoppen, maar weet je niet precies hoe je de producten kunt bestellen? We leggen hier stap voor stap uit hoe de online winkelmand werkt.


Stap 1: Plaats je producten in de winkelmand

Vul je winkelmand met de producten die je wilt bestellen. Dit doe je door op de rode button ‘In winkelmand’ te klikken. Wil je meerdere van ditzelfde product bestellen? Ga dan naar de productpagina en selecteer het aantal producten dat je wil bestellen. Wanneer al jouw producten in de winkelmand staan, ga je de producten bestellen. Rechts bovenaan de website zie je een rood mandje staan. Klik daarop en klik vervolgens op de rode button ‘Naar bestellen’.


Stap 2: Overzicht van Jouw winkelmand

Je bent nu aangekomen bij ‘Jouw winkelmand’. Hier zie je een overzicht van al je producten. Je kunt aangeven welke hoeveelheid je van een product wilt bestellen. Let er bij actieproducten altijd op dat je de juiste hoeveelheid producten kiest. Het zou bijvoorbeeld bij een 2+1 gratis actie zonde zijn als je maar 2 producten selecteert.

Heb je een kortingscode? Dan kun je jouw kortingscode op deze pagina invullen.

Ben je nog een product vergeten? Klik dan op de grijze button ‘Verder winkelen’, waarna je nieuwe producten aan je winkelmand kunt toevoegen.

Staan alle producten in je winkelmand en staan de juiste aantallen achter de producten? Klik dan op de rode button ‘Verder’, om door te gaan naar de pagina waar je je gegevens kunt invoeren. Als je al bent ingelogd, sla je stap 3 (het invoeren van je gegevens) automatisch over.



Stap 3: Vul je gegevens in

Je bent nu aangekomen op de pagina waar je je gegevens gaat invullen. Geef aan of je al een Kruidvat account hebt:

Ga verder zonder account/inloggen
Vul je gegevens in. Klik op de rode button ‘Ga naar bezorgen’.

Nee, ik maak een account aan
Vul je e-mailadres in en kies een wachtwoord. Klik op de rode button ‘Verder’ en vul je gegevens in. Nadat je alle velden hebt ingevuld, klik je op de rode button ‘Ga naar de laatste stap’. Bij deze laatste stap kun je jouw voorkeuren aangeven, zodat we jou persoonlijk voordeel kunnen aanbieden. Ga akkoord met de Kruidvat voorwaarden en klik op de rode button ‘Maak nu je account aan’. Je account is nu aangemaakt! Ter bevestiging ontvang je nog een e-mail. Je bent nu klaar om verder te gaan met je bestelling.

Wil je de Kruidvat voorwaarden eerst nog even lezen voordat je er mee akkoord gaat? Klik dan op Kruidvat voorwaarden.

Ja, ik heb een Kruidvat account
Vul je e-mailadres en je wachtwoord in. Wil je niet elke keer opnieuw inloggen? Vink dan het vakje ‘Onthoud mijn inloggegevens’ aan. Klik op ‘Verder’ om door te gaan naar de pagina waar je het moment kiest waarop jouw bestelling wordt bezorgd.



Ben je je e-mailadres of je wachtwoord vergeten?

  • E-mailadres vergeten: klik op ‘e-mailadres vergeten’.
  • Wachtwoord vergeten: klik op ‘wachtwoord vergeten?’ en vul je e-mailadres in.Je ontvangt een mailtje met een link om je wachtwoord te wijzigen.

Stap 4: de verzendmethode

Je hebt 2 opties om je bestelling te laten verzenden: 

  1. Laten thuisbezorgen. Bij een bestelling onder dde 50,- euro kost dit 3,99 euro en bij een bestelling boven de 50,- euro is dit gratis. 
  2. Afhalen in de winkel. Dit is altijd gratis. 

Bestelling laten thuisbezorgen: 
Kies voor de optie 'Thuisbezorgen'. Je bent nu aangekomen op de pagina waar je jouw bezorgadres en bezorgmoment aangeeft. Het adres wat je hebt ingevuld bij het aanmaken van je account is automatisch je bezorgadres. Wil je je bestelling op een ander adres laten bezorgen? Vink dan het vakje ‘Kies een ander bezorgadres’ aan. Je kunt nu het gewenste bezorgadres invullen. Vervolgens kies je bij ‘Bezorgmoment’ het moment waarop jij wilt dat je bestelling wordt bezorgd.

Afhalen in de winkel:
Kies voor de optie 'Afhalen in de winkel'. Selecteer de winkel waar jij je bestelling wilt afhelen. Bij deze winkel hoort een dag wanneer je je bestelling kunt afhalen. Deze dag kun je niet zelf kiezen. We werken er hard aan om alle winkels klaar te maken voor het ophalen van online bestellingen. Bekijk bij welke winkels je jouw bestelling op dit moment kunt ophalen.



Winkels

Staat jouw winkel er nog niet bij? Hou deze pagina dan in de gaten! Om door te gaan naar de betaalpagina klik je op de rode button ‘Verder’.



Stap 5: Afrekenen van je bestelling

Je bent nu aangekomen op de laatste pagina, voordat je je bestelling plaatst. Je kunt hier nogmaals de details van je bestelling bekijken en wanneer je vergeten bent je kortingscode in te voeren, kun je dat alsnog doen.

Kies je betaalmethode
Geef aan of je met iDEAL, MasterCard of VISA wilt betalen. Heb je een cadeaukaart die je wilt gebruiken, klik dan op ‘Ik wil betalen met mijn cadeaukaart’ en vul je cadeaukaartnummer in. Staat er niet genoeg geld op de cadeaukaart om je hele bestelling te betalen? Dan kun je het bedrag wat overblijft bijbetalen met één van de andere betaalopties. Om je bestelling te kunnen plaatsen, dien je akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Wil je deze eerst nog even lezen? Klik dan op ‘Algemene voorwaarden’.
Wil je op de hoogte blijven van al onze acties en aanbiedingen? Vink dan het vakje ‘Geef mij op voor de nieuwsbrief’ aan.

Betalen
Je bent nu klaar om je bestelling te betalen. Wanneer je klikt op de rode button ‘Bestelling betalen’, is je bestelling definitief en kun je hem niet meer aanpassen. Je gaat nu verder naar de betaalpagina van de door jou gekozen betaalmethode.



Stap 6: Je bestelling is geplaatst

Wanneer je de bestelling hebt afgerond, komt je bestelling bij ons binnen. Je ontvangt vervolgens een e-mail met de orderbevestiging. Dit is tevens je factuur. Wij gaan nu aan de slag met jouw bestelling. Zodra de bestelling onderweg is naar het door jou opgegeven bezorgadres of de door jou gekozen winkel, ontvang je hierover een e-mail.

Je kunt de orderbevestiging ook bekijken op jouw persoonlijke pagina. Dit doe je als volgt: Je logt in door bovenaan de website in de gele balk op ‘Inloggen’ te klikken. Vul je inloggegevens in. Je komt nu op de ‘Jouw overzicht’ pagina. In het linkermenu kies je ‘Jouw bestellingen’. Hier vind je al jouw orders.

Bij het laten thuisbezorgen van je bestelling:
Heb je ervoor gekozen je bestelling thuis te laten bezorgen? Dan ontvang je een e-mail zodra de bestelling door onze koerier is afgeleverd.

Niet aanwezig tijdens de thuisbezorging?

  • Als je vóór de eerste bezorgpoging verwacht niet thuis te zijn, is het vaak nog mogelijk om een ander bezorgmoment te kiezen. Bekijk hier hoe je dit kunt doen.
  • Als je niet thuis was tijdens de eerste bezorgpoging, dan probeert de bezorger je pakket af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een ‘niet-thuiscode’ bij je achter. Met deze code kan je een nieuw bezorgmoment kiezen. Dit kan tot 22.00 uur. Als je niets doet, wordt er op de volgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag) nog een bezorgpoging gedaan.
  • Als je niet thuis was tijdens de tweede bezorgpoging, dan laat de bezorger ook een kaartje bij je achter. Hierop staat waar je je pakket kan ophalen. Deze informatie vind je ook in Track & Trace en in de PostNL-app. Pakketjes worden twee weken op de PostNL-locatie bewaard. Daarna worden ze teruggestuurd.

Bij het afhalen in de winkel:
Wanneer jouw bestelling in de winkel is aangekomen, ontvang je hierover een mail. In de bijlage van deze mail vind je het afhaalbewijs van jouw bestelling. Deze heb je nodig om je bestelling af te halen. Print het afhaalbewijs en ga naar de winkel. Meld je bij de kassa met het bord ‘Afhaalpunt Kruidvat.nl. Je kunt je bestelling nu meenemen naar huis!