Wat moet ik eten voor gezond haar?

John Frieda Full Repair

Herstel je droge, beschadigde haar

Voeding heeft niet alleen invloed op je huid, maar ook op je haar. Er zijn verschillende dingen die je kunt eten voor een gezondere hoofdhuid en om je haar zelf gezonder te maken. De volgende ingrediënten bevatten voedingsstoffen die goed zijn voor het haar:

1. Spinazie

Spinazie bevat veel vitamine A. Deze vitamine stimuleert de haargroei! Ook bevat spinazie foliumzuur en vitamine C, wat zorgt voor een gezondere hoofdhuid.

2. Eiwitten

Wist je al dat je haar voor meer dan 90% bestaat uit eiwitten? Het is daarom belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen om haaruitval en langzame haargroei te voorkomen. Er zitten veel eiwitten in bijvoorbeeld vlees, vis en kwark. Goede plantaardige eiwittenbronnen zijn onder andere bonen, linzen, zaden, noten en quinoa.

3. Zink

Een tekort aan zink kan leiden tot haarverlies. Het is daarom belangrijk om dagelijks voldoende zink binnen te krijgen om zo de haargroei te stimuleren en haarverlies te voorkomen. Zink komt voor in kleine hoeveelheden. Je kunt zink onder andere vinden in producten zoals kaas, vlees, noten, oesters en graanproducten.

Als je haar beschadigd is kan goede voeding alleen niet voldoende zijn. Gelukkig heeft John Frieda Full Repair shampoo en conditioner om jouw beschadigde lokken weer te herstellen

Bekijk uit de categorie Mooi & Verzorgd ook:

Reageer