Kruidvat Blog

Welke vitamines zijn goed voor je huid?

Header_Welke vitamines zijn goed voor je huid

Ga voor een glanzende, zachte huid met de juiste vitamines

Is je huid dof en heb je last van onzuiverheden? Heb je al allerlei dure crèmepjes en zalfjes geprobeerd en lijkt niets te helpen? Dan is het misschien slim om je voeding aan te passen en zo je huid een steuntje te geven. Ontdek hier welke vitamines goed zijn voor je huid.

Je bent wat je eet

Je huid is één van je belangrijkste organen. Ze beschermt je lichaam tegen invloeden van buitenaf. Net als je andere organen kan je huid alleen goed functioneren als je lichaam gezond is. En daar speelt gezonde voeding een grote rol in. Deze vitamines en mineralen zijn extra belangrijk voor je huid:

Vitamine A bevordert gezonde celgroei voor je huid. Hij helpt ook tegen acne. Let wel op dat te veel vitamine A juist een droge en jeukende huid kan veroorzaken. Vitamine A vind je in koolsoorten, donkergroene bladgroente, paprika, wortel en fruit.

Vitamine B2 draagt bij aan een gezonde huid en haar. Het zit vooral in zuivel, eieren, vlees, noten, graanproducten en groentes zoals spinazie, broccoli en asperges.

Sfeerbeeld_round_Welke vitamines zijn goed voor je huid

Vitamine B5 helpt je huid herstellen als ze beschadigd is, zoals bij een wond. Vitamine B haal je uit vlees, aardappelen, zuivel, groenten en fruit.

• Net als vitamine B5 helpt ook vitamine B8 je huid herstellen als ze beschadigd is. Je vindt deze vitamine in eierdooiers, noten, peulvruchten, mais, soja en pinda’s. Ook tomaten, sla en bieten bevatten een kleine hoeveelheid vitamine B8.

Zink draagt bij aan de opbouw van cellen, ook die van je huid. Als je last hebt van eczeem, acne, een vette of juist een droge huid zou het kunnen dat je niet genoeg zink binnenkrijgt. Zink haal je uit eieren, schelpdieren, peulvruchten, zaden, rood vlees en amandelen.

• Zorg ook dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt. Eiwitten zijn een algemene bouwsteen voor je lichaam. Je hebt ze hard nodig voor de opbouw en het herstel van je huid. Eiwitten haal je vooral uit vlees, vis, noten, zaden, linzen en kikkererwten.

Probeer Kruidvat gummies voor je huid!

Vind je het lastig om alle benodigde vitamines en mineralen uit je voeding te halen? Heb je voedselallergieën of ben je vegetariër? Dan kun je een supplement proberen, bijvoorbeeld de Kruidvat Oh My Skin Gummies. Deze heerlijk smakende gummies bevatten vitamine B en zink. Of probeer Davitamon Huid Haar Nagels, een multi-vitamines en mineralen complex met onder andere zink en vitamine B8 die het herstellend vermogen van de huid ondersteunen. Daarnaast is vitamine C goed voor de collageenvorming. Hiermee geef je je lichaam de ondersteuning die het nodig heeft om jou een stralende huid te geven!

Ben jij benieuwd naar ons hele Gezond en Fit assortiment? Ga dan snel naar onze webshop!

close

Previous Article

Welke vitamines zijn goed voor je haar?
close

Next Article

Intermittent fasting: waarom je dit moet prob...