Kruidvat Blog

Welke vitamines zijn goed voor je haar?

Header_Welke vitamines zijn goed voor je haar

Je bent wat je eet

Ziet jouw haar er dof en futloos uit? Heb jij alle verzorgingsproducten al geprobeerd, maar niks laat je haar weer stralen? Pak je haar dan van binnenuit aan door gezond te eten. Hier ontdek je welke vitamines wonderen verrichten voor je kostbare lokken. Een gezond lichaam voor gezond en mooi haar Als je een gezond lichaam hebt, kan je lichaam gezond haar laten groeien. Dus als je een mooie, glanzende haardos wilt moet je goed eten. Deze vitamines en voedingsstoffen zijn belangrijk voor je haar:

  •  Om te beginnen is vitamine C essentieel. Vitamine C is niet alleen goed voor je weerstand, maar het ondersteunt ook de collageenproductie van je lichaam. Collageen is een belangrijk eiwit om je haar te laten groeien. Vitamine C zit vooral in citrusvruchten maar ook in ander fruit en groente.
  •  Alle B-vitamines zijn ook erg belangrijk. Er zijn 8 verschillende B-vitamines, namelijk B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 en B12. B-vitamines bevorderen gezonde celgroei en zijn daarom effectief tegen haaruitval. Vitamine B vind je in veel voedselgroepen; denk aan volkoren graanproducten, groente, vlees, vis en zuivel.
  •  Vitamine E herstelt en bouwt haarcellen. Vitamine E haal je vooral uit amandelen, zaden, avocado en broccoli.
  •  Vitamine A is ook een belangrijke vitamine voor je haar. Vitamine A helpt oliën te produceren die heel goed zijn voor je hoofdhuid. Je vindt vitamine A onder meer in wortelen, meloenen en donkere bladgroenten zoals spinazie.
  •  Vitamine D bevordert gezonde haargroei. Vitamine D maak je zelf aan in de zon, ga dus regelmatig even wandelen of geniet van de zon. Daarnaast kun je je opname verhogen door vette vis (zoals sardines, zalm en makreel), eieren, champignons en melk te eten.
  •  Zonder ijzer wordt je haar futloos en dun. IJzer is geen vitamine maar een mineraal. Voedingsmiddelen die rijk zijn aan ijzer zijn rood vlees, oesters en spinazie.
  •  Een ander mineraal dat je nodig hebt voor een mooie bos haar is magnesium. Magnesium ondersteunt je hoofdhuid. Magnesium haal je uit peulvruchten, volle granen, zaden, granen en noten, broccoli en squash.
  •  Wil je je haar meer laten glanzen? Zorg dan dat je voldoende zink binnenkrijgt. Zink zit veel in kikkererwten, paddenstoelen, knoflook, spinazie en yoghurt.
  •  Is je haar broos en valt het veel uit? Dan heb je mogelijk wat meer selenium nodig. Paranoten, vis en schelpdieren zijn erg rijk aan selenium, dus dan is het verstandig om dat toe te voegen aan je dieet.
Sfeerbeeld_round_Welke vitamines zijn goed voor je haar

Probeer Kruidvat gummies voor je haar! Vind je het lastig om alle benodigde vitamines en mineralen uit je voeding te halen? Heb je voedselallergieën of ben je vegetariër? Dan kun je een supplement proberen, bijvoorbeeld de Kruidvat Oh My Hair Gummies. Deze heerlijk smakende gummies bevatten verschillende vitamines. Hiermee geef je je lichaam de ondersteuning die het nodig heeft om jou een gezonde en prachtige huid te geven! Ontdek ook Davitamon Huid Haar Nagels, een multi-vitamines en mineralen complex met onder andere zink en een hoge concentratie vitamine B8. Zink is goed voor de conditie van het haar en samen met vitamine B8 helpt het je sterk en glanzend haar te houden!

left arrow left arrow
Showing > of results
close

Previous Article

De 3 belangrijkste stappen bij wondverzorging
close

Next Article

Welke vitamines zijn goed voor je huid?