Vitamine C in de winter

Vitamine-c-en-d-in-de-donkere-maanden-header

Waarom heb je ook in de wintermaanden voldoende vitamine C nodig?

Zijn het weer die donkere maanden? Je komt waarschijnlijk minder buiten, de zon schijnt niet en wellicht eet je ook wat minder verse groenten en fruit. Toch is dat wel belangrijk, want vitamine C krijg je alleen via je voeding binnen. Hier lees je waarom vitamine C belangrijk is.

Vitamine C

Je lichaam kan vitamine C niet zelf aanmaken. Je moet deze vitamine dus via je voeding binnenkrijgen. Vitamine C zit in groenten, fruit en aardappelen. Eet je volgens de Schijf van Vijf, dus twee porties vers fruit en minimaal 250 gram groenten per dag, dan krijg je in principe voldoende vitamine C binnen.
 
Vitamine C:
• ondersteunt je natuurlijke weerstand;
• is nodig voor de vorming van bindweefsel en de opname van ijzer.
Vitamine C is een antioxidant die je weerstand ondersteunt. Het draagt bij aan de bescherming van gezonde cellen en weefsels tegen vrije radicalen. Vitamine C is ook van belang voor het zenuwstelsel en kan helpen vermoeidheid te verminderen. Inname van vitamine C bevordert de energiestofwisseling en verhoogt het ijzergehalte in je bloed. Vitamine C heeft een positief effect op je weerstand tijdens en na lichamelijke inspanning.

Vitamine C aanvullen

Veel mensen ondersteunen hun weerstand de hele winter met een voedingssupplement met vitamine C. Roter biedt supplementen met vitamine C zoals bruistabletten en handige kauwtabletten met een aangename citroensmaak. Niets houdt je dus tegen om je weerstand op peil te houden!

Benieuwd naar het gehele Roter Vitamine C assortiment? Ga dan snel naar de webshop! 

Bekijk uit de categorie Gezond & Fit ook:

Reageer