5 Tips om met healty food weer in vorm te komen

Tips om in vorm te komen

Wat moet je eten om af te vallen?

Healthy food is hot. Een gezonde levensstijl staat volop in de spotlights. En even eerlijk, we willen bijna allemaal wel een paar kilo kwijt! Met deze kleine aanpassingen in je eetpatroon ben je snel in vorm. Probeer het gewoon een keer.

Tip 1: Begin je dag goed met een gezond ontbijt

  • Ben je gek op je favoriete muesli? Probeer ook eens pap met een handjevol noten. Je houdt langer een vol gevoel. Ben je een zoetekauw? Doe er dan een kleine beetje honing of gedroogd fruit bij.
  • Eet je elke ochtend yoghurt? Kies dan een vetvrije of vetarme variant.
  • Bewegen is gezond. Ga je met de bus? Loop de eerste paar haltes en stap dan pas op. Een korte wandeling helpt bij het verlagen van je bloeddruk en je cholesterolgehalte. Een frisse start van de dag!
  • Ken je de Kruidvat Wake & Shake ontbijtdranken al? Dit ontbijtdrankje is een heerlijk en verantwoord ontbijt, rijk aan eiwitten en vezels en bevat geen toegevoegde suikers. En je haalt maar liefst 8 ontbijtjes uit 1 verpakking!
van 0.00 5.19

Tip 2: Ga voor een gezonde lunch voor een middag vol energie

  • Hou je van brood? Neem dan geen wit brood, maar ga voor volkoren of roggebrood.
  • Breng pit in je eten. Doe kruiden in je soep of salade. Kruiden verhogen je endorfine en maken je opgewekter.
  • Ben je een echte kaaskop? Ga dan niet voor de vollere kazen maar neem een lichtere variant of één met minder vet.

Tip 3: Schuif aan tafel met een gezond diner

  • Eet meer groente. Het klinkt cliché, maar het is echt waar. Maak een extra salade, een groentesaus of groentepuree. Een heerlijke pasta met allerlei soorten groenten is ook altijd een succes.
  • Frituren makkelijk? Grillen of stomen is veel gezonder. En ook nog eens heel lekker!
  • Eet je graag vlees? Kies dan voor kip of kalkoen. Dit magere vlees is gezonder en smaakt altijd goed.
Smoothie

Tip 4: Tijd voor een snack: dit zijn gezonde tussendoortjes

  • Tussendoortjes zijn vaak caloriebommetjes. Kies ook eens voor wat fruit, zwarte koffie of groene thee.
  • Drink je graag koffie met melk? Neem dan de magere (koffie)melk.
  • Zin in een lekkere snack? Probeer eens een bleekselderij met yoghurt dip of appelstukjes met pindakaas. Jammie!
  • Er zijn ook heerlijke kant-en-klare gezonde snacks. Probeer eens een van de Kruidvat 100% Organische Notenrepen.

Tip 5: Ga voor een gezellig en gezond weekend

  • Gezellig koffie drinken en bijkletsen met vrienden? Ga daarna nog even wandelen. Of pak de trein en ga samen te voet een nieuwe stad ontdekken.
  • Probeer een nieuwe sportles. Ga voor iets anders en neem bijvoorbeeld een les yoga, buikdansen of streetdance.
  • Probeer nieuwe recepten voor lekkere smoothies en andere gezonde gerechten uit.
  • ’s Avonds nog even gezellig een drankje doen? Neem na elk glas alcohol een glas water. Zo voorkom je dat je uitdroogt en blijf je fitter.

Ben je benieuwd naar ons uitgebreide afslank assortiment? Ga dan snel naar de webshop!

Bekijk uit de categorie Gezond & Fit ook:

Reageer