Thuiswork-out: doe je mee met deze yogales?

Yoga voor thuis

Ben je op zoek naar een work-out voor thuis? Probeer dan eens yoga. Yoga verbindt je lichaam en geest en is leuk voor jong en oud. Door je lichaam in beweging te brengen en te verbinden met je ademhaling zet je de eerste stap naar innerlijke rust. En die rust kunnen we in deze bijzondere tijd wel gebruiken.

In deze video laat yogadocente Jolijn Bruinaers je tien yoga-oefeningen zien die samen een complete work-out vormen:

  • De Cat cow zorgt voor extra doorbloeding en flexibiliteit en is daarom erg goed voor je rug. Je coördineert hierbij je ademhaling met de beweging.
  • Met de Child’s pose verlaag je je fysieke en mentale stressniveau. Je ontspant je rug, nek en schouders en rekt je onderrug, knieën, dijen en enkels. Voor je vermoeide spieren is dit een fijne yogahouding.
  • De neerwaartse hond, vaak Downward dog genoemd, laat de energie door je lichaam stromen. Je pakt hiermee de stijfheid in je schouders, benen en rug aan.
  • Pijn in je onderrug of nek? Met de Ragdoll laat je de spanning in je onderrug, nek en schouders los.
  • De Warrior 2 is een goede yoga-oefening voor de onderkant van je lichaam. Hierbij strek je namelijk je heupen en enkels. Deze houding kan erg fijn zijn bij rugpijn.
  • Wil je je evenwicht en coördinatie verbeteren? De Tree pose versterkt de spieren in je enkels, kuiten, dijen, romp en schouders.
  • Met de Zittende twist maak je de spieren in je rug soepeler. In deze houding stretch je je rug, nek, schouders en heupen. En omdat deze yogahouding je derde Chakra stimuleert heeft hij ook een positief effect op het functioneren van je organen.
  • Een andere yogahouding die de flexibiliteit van je rug stimuleert is de Butterfly. Deze oefening is daarom ideaal als je veel zit en je rug daardoor vastzit.
  • De Fish pose versterkt de spieren in je bovenrug en aan de achterkant van je nek. Hierdoor wordt je wervelkolom flexibeler.
  • Met de Liggende twist maak je je core sterker en flexibeler. Je opent je borst en zorgt zo voor meer ruimte in je onderrug.

Doe snel mee met deze yogales! Ben je benieuwd naar de individuele yoga-oefeningen?

Bekijk dan hier de video’s:

Bekijk uit de categorie Gezond & Fit ook:

Reageer