Rugpijn? Dan verdien je een heerlijke massage!

Nek- en rugpijn Voltaren

Met deze tips verminder je nek-, schouder- en rugklachten

Veel mensen zitten minimaal een derde van de dag achter hun computer. Na een fulltime werkdag kruipen ze thuis nog even achter de laptop om wat privézaken te regelen. En dat is één van de redenen dat steeds meer mensen een pijnlijke nek, rug en/of schouders hebben. Tijd om daar met deze tips wat aan te doen!

Nekpijn

Wat is rugpijn?

Rugpijn komt in vele soorten en maten, bijvoorbeeld als een dof en constant aanwezig gevoel of als een plotselinge scherpe pijnscheut die het bewegen haast onmogelijk maakt. De pijn kan direct aanwezig zijn, of langzaamaan erger worden.

Rugpijn kan voorkomen in de midden- of bovenrug, maar zit meestal in de onderrug. Met rugpijn zijn traplopen en het tillen van zware voorwerpen vaak zwaarder. Je dagelijkse routine wordt hierdoor beïnvloed.

Tip: Voltaren K* verlicht de pijn en remt ook de ontsteking. Voltaren K bevat kleine, gladde tabletjes die makkelijk te nemen zijn. Begin met 2 tabletten en gebruik niet meer dan 6 tabletten per 24 uur.

Je kan ook de Voltaren warmtepleister** gebruiken. Werkt effectief tegen rugpijn tot 8 uur lang.

Wat is nek- en schouderpijn?

Nek- en schouderpijn komt vaak voor bij jongeren en volwassenen en wordt veroorzaakt door overbelasting, verrekking van de nek, spanningen of andere aandoeningen van de nek. De pijn kan acuut of chronisch zijn. Raadpleeg bij langdurige pijn altijd een arts.

8 tips om je klachten te verminderen

  • Heb je pijn? Probeer dan toch in beweging te blijven. Ga rustig een stukje lopen en probeer zo veel mogelijk de dingen te doen die je normaal ook doet.
  • Vermijd plotselinge bewegingen.
  • Richt je werkplek goed in. Zorg dat het bureau op de juiste hoogte staat en ga goed rechtop in je stoel zitten. Hou je rug recht als je opstaat.
  • Heb je zittend werk? Neem dan minimaal elke 2 uur even pauze. Sta op, loop een rondje of ga even koffie halen. Dat laatste zullen je collega’s zeker waarderen!
  • Denk om je houding, zeker als je lichamelijk zwaar werk verricht. Hou je rug recht en gebruik ook je benen en buikspieren.
  • Hou je rug warm. Neem bijvoorbeeld een warme douche of gebruik een warmtepleister. De Voltaren Warmtepleister breng je direct op je huid aan ter hoogte van de spierpijn. De pleister zorgt gedurende 10 uur voor een aangename warmte, waardoor vastzittende, pijnlijke spieren losgemaakt worden. Bovendien verbetert het de bloedcirculatie, waardoor de pijn verlicht wordt.
  • Een gezond gewicht en een goede conditie zijn ook belangrijk. Beweeg daarom voldoende en let op je voeding.
  • Zorg voor een comfortabel bed dat bij jouw wensen en lichaam past.

En als dit niet werkt, kun je altijd nog je partner om een heerlijke massage vragen. Zelf kom je vaak maar moeilijk bij de pijnlijke plek. Waarschijnlijk slaap je na zo’n massage heerlijk!

*Voltaren K (diclofenac kalium) is een geneesmiddel. Lees voor gebruik de bijsluiter. Niet gebruiken bij een maag- of darmzweer, maagdarmbloedingen of andere bloedingen, nierinsufficiëntie of in combinatie met antistollingsmiddelen of tijdens het derde trimester van de zwangerschap.
** Voltaren Warmtepleister is een medisch hulpmiddel. Lees voor gebruik de gebruiksaanwijzing.

Bekijk uit de categorie Gezond & Fit ook:

Reageer