Met deze survivaltips overleef je de overgang

header overgang

Hoe overleef je de overgang?

Als vrouw krijg je meestal tussen je 45e en 55e te maken met de overgang. Dit is de overgangsperiode van het vruchtbaar zijn naar het niet langer vruchtbaar zijn. Die hormonale veranderingen hebben invloed op je lichaam. Veel vrouwen survivallen zich daarom letterlijk door deze periode heen. Lees hier onze beste survivaltips!

Onze tip: Natuurlijke krachtpatser bij de meest voorkomende overgangsverschijnselen. A.Vogel Famosan Overgang Totaal is 100% natuurlijk en houdt het natuurlijke overgangsproces intact.

van 0.00 19.99

Is de overgang hetzelfde als de menopauze?

De overgang is niet hetzelfde als de menopauze. De menopauze is je laatste menstruatie. Dit moment kun je alleen achteraf bepalen. Pas als je een jaar niet meer ongesteld bent geweest, kun je zeggen dat je de menopauze hebt gehad. De jaren hieromheen worden de overgang genoemd. In deze jaren zijn je hormonen op zoek naar een nieuwe balans.

Op zoek naar een nieuwe hormonale balans

De overgang begint meestal als je tussen de 45 en 55 jaar bent en duurt gemiddeld tussen de 5 en 10 jaar. Veel vrouwen in de overgang hebben te maken met hormonale veranderingen. Je oestrogeen- en progesteronniveaus worden lager. Vooral door de schommeling in het oestrogeengehalte kun je te maken krijgen met overgangsverschijnselen. Hierdoor ervaren veel vrouwen opvliegers, stemmingswisselingen, gewichtstoename en nachtelijk transpireren. Na de overgang komen je hormonen weer tot rust en vinden ze een nieuwe balans.

Zo overleef je de overgang

De overgang is voor veel vrouwen geen fijne periode. Je merkt zowel lichamelijk als geestelijk dat je hormonen veranderen. Gelukkig kun je met deze tips de periode wat verlichten:

  • Veel vrouwen krijgen het tijdens de overgang af en toe spontaan warm. Dit noem je opvliegers. Draag daarom veel laagjes. Je kan dan gemakkelijk een laagje uitrekken als je het ineens heel warm krijgt.
  • Tijdens de overgang is de bekkenbodem een aandachtspunt. Train deze door je bekkenbodemspieren een aantal keer per dag aan te spannen en weer te ontspannen.
  • Praat met vriendinnen of familieleden die ook in de overgang zitten. Soms hebben zij goede tips voor je. Door erover te praten merk je dat je niet de enige bent.
  • Verlicht overgangsverschijnselen met Famosan Overgang Totaal* van A.Vogel. De tabletten bieden een brede ondersteuning tijdens de overgang. Zo helpen de werkstoffen van de zilverkaars bijvoorbeeld bij opvliegers en stemmingswisselingen**. Magnesium is goed voor extra energie bij vermoeidheid en ondersteunt het geheugen. Zink is goed voor je huid.

*Voedingssupplement - kruidenpreparaat. Lees voor gebruik de gebruiksaanwijzing.
**Gezondheidsclaim in afwachting van Europese toelating.

Rond sfeerbeeld overgang

Bestel jouw Famosan Overgang Totaal van A. Vogel meteen hieronder:

Bekijk uit de categorie Gezond & Fit ook:

Reageer