Hoe krijg je voldoende magnesium binnen?

Lucovitaal-2-header

Hou je magnesiumlevel op peil

Magnesium is niet alleen belangrijk voor je spieren. Het mineraal is ook essentieel voor veel andere lichaamsfuncties, zoals allerlei biochemische processen en de energievoorziening. Magnesium is daarnaast een macro-mineraal. Dat betekent dat je er veel van nodig hebt, in vergelijking met andere vitaminen en mineralen.

Lees meer over de werking van magnesium.

Hoeveel magnesium heb je nodig?

Van het mineraal magnesium heb je dus veel nodig. Hoeveel je precies nodig hebt volgens de aanwijzingen het Nederlandse Voedingscentrum zie je hieronder.

Kinderen
6 – 11 maanden - 80 milligram
1-2 jaar - 85 milligram
2-5 jaar - 120 milligram
6-9 jaar - 200 milligram
9-13 jaar - 280 milligram

Mannen vanaf 14 jaar - 350 milligram
Vrouwen vanaf 14 jaar - 280 milligram

Hoe krijg je voldoende magnesium binnen?

Magnesium zit in allerlei voedingsmiddelen, zoals volkorenproducten, groenten, noten, melk(producten) en vlees. Er zit zelfs een kleine hoeveelheid magnesium in water! Als je eet volgens de schijf van Vijf, krijg je voldoende magnesium binnen.

Lucovitaal-2-sfeer

Bekijk wat er bijvoorbeeld in de volgende producten zit en wat de absolute magnesiumboosters zijn.

Magnesium per 100 gram (eventueel bereid) product:

Avocado - 29 milligram
Banaan - 27 milligram
Cashewnoten - 140 milligram
Druiven - 5 milligram
Erwten - 33 milligram
Forel - 28 milligram
Groene kool - 10 milligram
Haring - 30 milligram
Spinazie - 79 milligram
IJsbergsla - 5 milligram
Jus d’orange - 10 milligram
Kapucijners - 20 milligram
Linzen - 30 milligram

Melk, halfvol - 10 milligram
Nectarine - 10 milligram
Ontbijtkoek - 10 milligram
Pure chocolade > 70% cacao - 220 milligram
Quinoa - 60 milligram
Rode biet - 12 milligram
Sojamelk - 22 milligram
Tarwekiemen - 280 milligram
Ui - 10 milligram
Varkenshaas - 20 milligram
Watermeloen - 10 milligram
Yoghurt (mager) - 10 milligram
Zalm - 30 milligram

Volkoren wint altijd

Als het om magnesium gaat, wint volkoren het altijd van de geraffineerde variant. Zo zit er in 100 gram volkorenbrood 60 milligram magnesium tegenover 20 milligram in witbrood, 50 milligram in zilvervliesrijst ten opzichte van 10 milligram in witte rijst en maar liefst 120 milligram in volkorenpasta ten opzichte van 60 milligram in gewone pasta.

Lucovitaal Magnesium Vitaminen Compleet

Lucovitaal Magnesium Vitaminen Compleet is een complete dagelijkse multivitamine met een extra hoge dosering magnesium van 188 milligram. In dit voedingssupplement zitten ook de vitaminen A, B2, B3, B5, B6, B8, B11, B12, C, D3, E en daarnaast calcium, chloor, chroom, fosfor, ijzer, jodium, kalium, koper, mangaan, seleen en zink. Een complete dagelijkse multivitamine van A tot Z.

van 0.00 10.29

Bekijk uit de categorie Gezond & Fit ook:

Reageer