De beste sportmotivatietips

Gemotiveerd sporten

Met deze sportmotivatietips kán je niet stil blijven zitten

De dagen worden korter, het weer minder. De herfst en winter steken hun gure kop op en jouw motivatie om te sporten daalt sneller dan de temperatuur buiten. Je zit liever thuis te lezen of te Netflixen met een kop thee of een zak chips, dan dat je jezelf naar buiten sleept om een rondje hard te lopen of voor een work-out in de sportschool.
Voor je het weet val je in een soort winterslaap en dijt je lichaam steeds verder uit. Dat laat je toch niet gebeuren!
Wij geven je de leukste tips om deze winter vooral door te gaan met sporten. Wedden dat je niet stil kan blijven zitten!

Tip 1 - Begin met een totaal nieuwe sport

Wat motiveert er nu meer dan iets totaal nieuws? Ben je de apparaten van de sportschool zat en vind je alleen hardlopen – gaaaaap - veel te saai? Dan ben je gewoon toe aan iets nieuws. Wat denk je van kickboksen? Dat is echt niet alleen voor gespierde boys. En reken maar dat er niets saais aan is. Of probeer yoga. Hoewel het geen nieuwe trend is, zijn er zoveel nieuwe soorten yoga die het proberen waard zijn. Power yoga bijvoorbeeld of hot flow yoga. Bij die laatste doe je je oefeningen bij een temperatuur van 35 tot 38 graden. Zweten!

Tip 2 – Ga dansen

Niet zo’n sporttype maar je wil wel bewegen? Wat denk je van dansen? Helemaal nieuw is bijvoorbeeld Vbarre, waarbij ballet, fitness en pilates in de blender zijn gegooid. Weet je dat je met dansen 400 tot 500 calorieën per uur kunt verbranden? Doet dus niet veel onder voor hardlopen.

Yoga

Tip 3 – Eten!

Jaaaa, laten we het eens over lekker eten hebben, dat motiveert! Weet je dat sportvoeding kan bijdragen aan een snel herstel van je spieren na het sporten? Hoe sneller je herstelt, hoe sneller je weer gemotiveerd bent. En zijn tegenwoordig zoveel soorten sportvoeding, dat je echt niet meer op een droge sportbar hoeft te kauwen. Wat denk je van proteïnepannenkoeken (ja, écht pannenkoeken). Of maak een heerlijke iced coffeeshake met (amandel)melk, vanille eiwitpoeder, banaan en oploskoffie.
.

Tip 4 – Maak een fantaaaastische playlist

Muziek motiveert altijd! Ga er dus eens goed voor zitten en maak je best-ever playlist, speciaal voor het sporten. Op deze playlist zet je alleen je aller-, allerbeste muziek. En je luistert deze playlist natuurlijk alleen als je sport. Hij zal je dus niet snel vervelen. Met deze playlist der playlisten, ga je helemaal uit je dak tijdens het sporten. Succes verzekerd.

Lees ook: Water of sportdrank, waar kies jij voor?

Bekijk uit de categorie Gezond & Fit ook:

Reageer