6 tips om meer water te drinken

Header_ 6 tips om meer water te drinken

Drink jij voldoende water op een dag?

Je lichaam bestaat voor zo’n 75% uit water. En dat is ook niet zo gek als je bedenkt dat je lichaam en stofwisseling hiervan afhankelijk zijn. Het advies is daarom niet voor niets om 2 liter water per dag te drinken. Toch gun je jezelf vaak niet de tijd om voldoende te drinken. Met deze water challenge gaan we daar verandering in brengen. Doe jij mee?

Waarom is water goed voor je?

Water is om meerdere redenen goed voor je lijf. Zo houdt het je huid gezond en mooi en zorgt ervoor dat je huid egaler en strakker is. Daarnaast draagt water bij aan een goede stoelgang en is het goed voor de lijn.

Wist je dat je brein niet kan onderscheiden of je nu honger of juist dorst hebt? Door een glas water te drinken, weet je of je echt honger hebt of gewoon dorstig was. Water geeft je een vol gevoel waardoor je minder snacktrek krijgt. Ook kun je door vochttekort hoofdpijn krijgen en minder energie. Dus voldoende drinken is belangrijk, maar hoe zorg je dat je aan die 2 liter per dag komt?

5 tips om meer water te drinken

Tip 1 - Drink voor elke maaltijd een glas water
Maak hier een gewoonte van. Het kost misschien even wat moeite om te onthouden, maar wanneer je dit enige tijd volhoudt, wordt het uiteindelijk vanzelfsprekend. Als je dit ook nog doet voor je koffiepauzes in de ochtend en middag ben je al snel over de helft van de geadviseerde hoeveelheid.

Tip 2 - Zorg dat je altijd een flesje water bij je hebt en zet die in het zicht
Je hoeft hierdoor niet elke keer naar een kraan te lopen om water te pakken, maar hebt het binnen handbereik. Als je het ook nog in het zicht plaatst, word je sneller getriggerd om te drinken.

Tip 3 – Schrijf het op
Download een app waarmee je bij kunt houden hoeveel water je drinkt of schrijf het ergens op. Op die manier kun je ervoor zorgen dat je aan het einde van de dag 2 liter water gedronken hebt en niet de tel kwijt bent. Daarnaast kan het een extra motivatie zijn. Je kunt afvinken of aangeven hoeveel water je hebt gedronken en dat geeft een goed gevoel.

Sfeerbeeld - 6 tips om meer water te drinken

Tip 4 – Pimp je water
Ben je niet zo’n waterdrinker, omdat het nergens naar maakt? Doe hier dan wat aan. Je gaat dan zeker meer drinken. Een aantal lekkere combinaties met water zijn:

  • Citroen met frambozen
  • Citroen met basilicum
  • Citroen met komkommer
  • Limoen met cranberries
  • Limoen met munt

Tip 5 – Zet een wekker
Als het je met bovenstaande tips nog niet lukt om voldoende water te drinken, kun je besluiten een wekker te zetten. Het kan zijn dat als je zo in iets opgaat dat je alles om je heen vergeet, door een wekker te zetten herinner jezelf eraan om wat te drinken en misschien ook wel om even je benen te strekken.

Tip 6: Eet water
Er zijn veel meer mogelijkheden om water binnen te krijgen. Zo kun je naast water drinken het ook eten. Een aantal fruit- en groentesoorten bestaan grotendeels uit water. Voeg bijvoorbeeld aardbeien, ananas, komkommer, tomaat of broccoli aan je dagmenu toe. Daarnaast kun je het jezelf ook nog aantrekkelijker maken door zelf ijsjes te maken.

Je kunt hier alle kanten mee op. Een lekkere combinatie is om aardbeien samen met versgeperste sinaasappelsap te blenden tot een gladde massa. Schenk dat mengsel in een ijsvormpje en laat het zo’n 8 uren in de vriezer uitharden. Of meng frambozen met water en citroensap. Je kunt variëren in smaken, maar ook in de structuur. Maal de vruchten wat grover of doe er hele stukjes fruit in. Succes verzekerd!

Ben jij benieuwd naar ons hele assortiment? Ga dan snel naar de webshop!

van 0.00 0.00

Bekijk uit de categorie Gezond & Fit ook:

Reageer