6 handige tips bij het kiezen van een tussendoortje

header

Voor welk tussendoortje ga jij?

Duurt voor jou de tijd tussen de maaltijden ook altijd te lang? Dan ben je vast geneigd om tussendoor ook nog wat te gaan eten. Kies jij daarbij voor een gezonde variant zoals wat groente of een handje nootjes of laat je je liever verleiden door een heerlijk stukje chocolade? Hier lees je waar je op moet letten bij het kiezen van een tussendoortje.

Onze tip: Kellogg's Special K Rood Fruit Repen zijn het ideale verantwoorde tussendoortje. Perfect voor onderweg!

Gezonde tussendoortjes

Tussendoortjes stillen je trek tussen de maaltijden door. Veel mensen eten drie maaltijden per dag: ontbijt, lunch en avondeten. Vaak is de tijd tussen deze drie maaltijden te lang en krijg je tussendoor honger. De oplossing is dan om voor 5 of 6 kleinere maaltijden per dag te gaan of te kiezen voor tussendoortjes.

Als je voor een tussendoortje gaat, heb je veel keuze. Je kan bijvoorbeeld een appel, wortel, mueslireep, chocolade, snoep, handje nootjes of wat chips nemen. Denk goed na voor welk tussendoortje je kiest. Het is belangrijk dat het tussendoortje de juiste voedingsstoffen bevat en doet wat het moet doen.

Waar moet je op letten bij het kiezen van een tussendoortje?

Bij het kiezen van een gezond en makkelijk tussendoortje komt meer kijken dan je denkt. Daarom hebben wij hier wat handige tips voor je verzameld:

    • Tussendoortjes met snelle suikers zorgen voor een korte energieboost. Maar net zo snel als dat deze komt, zakt hij ook weer weg. En daarvoor in de plaats komt dan de zin in nog meer suiker. Het is daarom beter om voor een tussendoortje te kiezen dat je voor langere tijd energie geeft en er ook echt voor zorgt dat je het tot je volgende maaltijd redt.
    • Maak van je tussendoortje geen hele maaltijd. Maak vooraf het tussendoortje klaar en eet ook niet meer dan deze portie.
    • Zoek een tussendoortje dat je maaltijden aanvult qua voedingsstoffen. Heb je bij de lunch geen groente op? Neem dan bijvoorbeeld een wortel als tussendoortje.
    • Geniet van je tussendoortje. Veel mensen eten zonder erbij na te denken. Neem even rust en geniet met volle aandacht van de gezonde snack. Zo haal je alles uit je tussendoortje.
    • Drink bij je tussendoortje altijd wat water. Zo zorg je ervoor dat je elke dag genoeg drinkt en water geeft je een vol gevoel.
    • Ga je een dagje shoppen of met de auto weg? Stop dan altijd een makkelijk tussendoortje in je tas. Als dat hongergevoel dan de kop opsteekt, heb je wat bij de hand. En dat voorkomt dat je zwicht voor een ongezonde variant in de stad of bij het tankstation.
sfeer kellogs

Nieuw: mueslirepen van Kellogg’s!

Je kent Kellogg’s waarschijnlijk van de ontbijtgranen. Maar wist je dat ze nu ook mueslirepen hebben? De gezonde mueslirepen met negen vitamines zijn laag in calorieën en daarom perfect als tussendoortje. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende smaken. Voor welke ga jij?

Bekijk uit de categorie Gezond & Fit ook:

Reageer