5 tips om met healthy food weer in vorm te komen

Tips om in vorm te komen

Wat moet je eten om af te vallen?

Healthy food is hot. Een gezonde levensstijl staat volop in de spotlights. Want met wat kleine aanpassingen in je eetpatroon wordt je ideale gewicht behouden of krijgen eenvoudiger. Probeer het gewoon een keer.

Tip 1: Zo begint je dag lekker

  • Ben je gek op granola’s, cruesli of muesli? Probeer dan eens onze low sugar of high fibre granola. Ben je een zoetekauw? Doe er dan een kleine beetje honing of gedroogd fruit bij. Tip: neem bijvoorbeeld onze Tropical Mix.
  • Eet je elke ochtend yoghurt? Kies dan een vetvrije of vetarme variant. Maak je yoghurt nog lekkerder door er wat gedroogd fruit of noten in te doen. Kies bijvoorbeeld voor onze Fruitmix of Tropical Mix.
  • Bewegen is gezond. Ga je met de bus? Loop de eerste paar haltes en stap dan pas op. Een korte wandeling helpt bij het verlagen van je bloeddruk en je cholesterolgehalte. Een frisse start van de dag!
  • Ken je de Kruidvat Maaltijdshakes al? Deze shakes zijn een heerlijk en verantwoord ontbijt, rijk aan eiwitten en vezels en bevatten geen toegevoegde suikers. En je haalt maar liefst 14 ontbijtjes uit 1 verpakking!

Tip 2: Een middag vol energie

  • Hou je van brood? Neem dan geen wit brood, maar ga voor volkoren of roggebrood.
  • Breng pit in je eten. Doe kruiden in je soep of salade. Kruiden verhogen je endorfine en maken je opgewekter.
  • Doe jij ook graag kaas over je salade of pasta? Kies dan ook eens voor edelgistvlokken. Deze vlokken smaken naar kaas, maar zijn niet vet en passen prima in een vegan dieet.
  • Ben je een echte kaaskop? Ga dan niet voor de vollere kazen maar neem een lichtere variant of één met minder vet.

Tip 3: Schuif aan tafel

  • Eet meer groente. Het klinkt cliché, maar het is echt beter. Maak een extra salade, een groentesaus of groentepuree. Een heerlijke pasta met allerlei soorten groenten is ook altijd een succes.
  • Frituren makkelijk? Grillen of stomen is veel gezonder. En ook nog eens heel lekker!
  • Eet je graag vlees? Kies dan voor kip of kalkoen. Dit magere vlees is gezonder en smaakt altijd goed.
Smoothie

Tip 4: Tijd voor een snack: dit zijn prima tussendoortjes

  • Tussendoortjes zijn vaak caloriebommetjes. Kies ook eens voor wat fruit, zwarte koffie of groene thee.
  • Drink je graag koffie met melk? Neem dan de magere (koffie)melk.
  • Drink je graag smoothies, maar heb je geen tijd om ze te maken? Ga dan voor de Kruidvat Banaan Spinazie Smoothie of de smoothie met Aardbei en Zwarte Bes. Ze zijn vezel- en eiwitrijk.
  • Zin in een lekkere snack? Probeer eens een bleekselderij met yoghurtdip of appelstukjes met pindakaas. Jammie!
  • Er zijn ook heerlijke kant-en-klare gezonde snacks. Probeer ook eens een Kruidvat Breakbar. Deze reep is glutenvrij en vormt een bron van eiwitten.

Tip 5: Ga voor een topweekend

  • Gezellig koffie drinken en bijkletsen met vrienden? Ga daarna nog even wandelen. Of pak de trein en ga samen te voet een nieuwe stad ontdekken.
  • Probeer een nieuwe sportles. Ga voor iets anders en neem bijvoorbeeld een les yoga, buikdansen of streetdance.
  • Probeer nieuwe recepten voor lekkere smoothies en andere gezonde gerechten uit.
  • ’s Avonds nog even gezellig een drankje doen? Neem na elk glas alcohol een glas water. Zo voorkom je dat je uitdroogt en blijf je fitter.

Ben je benieuwd naar ons uitgebreide afslankassortiment? Ga dan snel naar de webshop!

Bekijk uit de categorie Gezond & Fit ook:

Reageer