4 feiten en fabels over gezond snoepen

juiste header blog

Zin om te cheaten?

Wil je wat kilootjes kwijtraken, maar wil je ook gewoon lekker genieten en af en toe een beetje zondigen? Lees dan snel door. Wij hebben hier vier feiten en fabels voor je verzameld over gezond snoepen. Soms mag het namelijk best.
Wil je weten op welke momenten het niet erg is om te snoepen? Lees dan deze 4 momenten waarop je wel mag snoepen.

1 - Als je op dieet bent, mag je helemaal niet snoepen.

Fabel, je hebt namelijk genoeg verantwoorde alternatieven. Cheaten is hiermee niet aan de orde, want jij gaat voor de gezonde variant! Wat dacht je van groente en fruit? Er zijn in de supermarkt steeds meer verpakkingen verkrijgbaar met speciale snackgroenten zoals worteltjes, paprika’s en tomaatjes. Ideaal om mee te nemen naar je werk of als je een dagje weggaat.

Ook noten zijn erg gezond, zeker als je ’s avonds op de bank zin hebt in een snack. Kies dan wel voor de ongezouten en niet-geroosterde variant. Gezonde noten zijn bijvoorbeeld pinda’s , amandelen en walnoten. Deze noten zitten boordevol goede voedingsstoffen. Een ander alternatief voor een avondsnack zijn olijven. Ze bevatten veel gezonde oliën, weinig calorieën en geven je snel een vol gevoel.

2 - Oesters zijn een gezond alternatief voor een avondsnack.

Feit, ze zijn namelijk supergezond en bevatten weinig calorieën. Ook mosselen, krab en kreeft zijn verantwoorde snacks. Ze bevatten gezonden vitaminen en mineralen. En omdat je met oesters vaak lang bezig bent, eet je er nooit te veel van. Je denkt er misschien niet direct aan als je op zoek bent naar een gezonde snack, maar het is de moeite waarde om ze eens een kans te geven.

3 - Suikervrije snoepjes zijn minder lekker.

Fabel, al denken veel mensen dat wel. Gelukkig is dat niet waar. En dat is goed nieuws als je een zoetekauw of echte dropliefhebber bent. Suikervrije drop bevat twee tot drie keer minder calorieën dan dropjes met suiker. Er zitten geen suikers in, maar er zijn vaak wel andere zoetstoffen aan de snoepjes toegevoegd om ze die lekkere smaak te geven.

Onze tip: de suikervrije dropjes van Venco bevatten geen suiker, maar hebben wel de kwaliteit en smaak die je van Venco gewend bent.

6. Sfeerbeeld - Titel Blogartikel

Natuurlijk is het nooit goed om in één keer een hele zak snoep of drop leeg te eten. Dan krijg je namelijk veel te veel binnen. Wist je dat als je te veel (suikervrije) drop eet je darmen dit ook niet zo leuk vinden? Als je in één keer die hele zak drop leeg eet, is de kans groot dat je daarna een tijdje op de wc moet doorbrengen. Ze hebben namelijk een laxerend effect. Nog een reden om dus altijd met mate te snoepen, ook als het om de gezonde variant gaat.

4 - Zoethout is een perfecte vervanger van snoep.

Feit, het is echt dé perfecte vervanger. Zoethout is zoet van smaak en bevat per 100 gram slechts ongeveer 100 kcal. Je eet het vaak heel langzaam, waardoor je deze calorieën ook heel beperkt binnenkrijgt. Je doet dan vaak ook lang met dit gezonde snoepje. Maar wat voor de meeste snoepjes geldt, en dus ook voor zoethout, is dat je ook hier nooit te veel van moet eten.

Bekijk uit de categorie Foods & Drinks ook:

Reageer