Ontbijt op bed helpt tegen ochtendmisselijkheid

headerbeeld-zwanger-zijn

De beste tips tegen misselijkheid tijdens je zwangerschap

Een vers geperst sapje, warm croissantje en perfect gekookt eitje. Van een ontbijtje op bed word je heel gelukkig. Maar wist je al dat een ontbijt op bed ook helpt bij ochtendmisselijkheid? Oké, misschien heb je dan weinig zin in een vet croissantje, maar even wat eten vóór je opstaat vermindert de misselijkheid. Hier vind je nog meer handige tips.

Onze tip: Proef de pittige gember in combinatie met de frisse smaak van citroen met de Kruidvat Spicy Gember & Citroen Kruidenthee. De thee geeft je een energieboost, voel je weer helemaal fris!

van 0.00 1.02

Impact op lichaam en geest

Het is belangrijk dat je tijdens je zwangerschap jezelf goed voelt en ontspannen bent. De vele veranderingen in korte tijd door je zwangerschap kunnen een grote impact hebben op je lichaam en geest. Voed je lichaam daarom met speciale vitamines.

Ook is het goed om je geestelijk voor te bereiden op de komst van je kindje. Deze kraamlijst komt daar goed bij van pas.

Tips tegen ochtendmisselijkheid

Eén van de meest voorkomende zwangerschapskwaaltjes is ochtendmisselijkheid. Ongeveer 70% van de vrouwen heeft hier in de eerste drie maanden van de zwangerschap last van. Met deze tips verminder of voorkom je de misselijkheid:

  • Je voelt je vaak ’s morgens misselijk. Je maag is dan leeg. Ontbijt op bed is dus geen overbodige luxe. Een beschuitje of een crackertje met een kopje thee kan heel goed
    helpen tegen ochtendmisselijkheid.
  • Zorg dat je altijd een flesje drinken bij je hebt. Vooral koolzuurhoudende dranken kunnen goed helpen tegen de misselijkheid, bijvoorbeeld Spa rood of cola. Neem voor de afwisseling ook eens een waterijsje. Koffie kun je de eerste weken van je zwangerschap beter vermijden, maar waarschijnlijk heb je daar ook geen zin in.
  • Gember is een ouderwets huismiddeltje tegen alle soorten misselijkheid. Kauw op de bolletjes uit een pot 'gember op siroop' (ook lekker in de yoghurt!) of haal gemberkoek. Vanverse gemberwortel kun je gemberthee maken. Schil de gemberwortel en snijd hem daarna in kleine stukjes. Doe de stukjes gemberwortel in een glas kokend water. Evenlaten trekken en opdrinken.
  • Ook pepermunt kan helpen tegen de misselijkheid. Kauwgom is een prima alternatief als jegeen pepermunt bij je hebt.
  • Zorg dat je geen lege maag krijgt. Eet meerdere keren per dag een lichte maaltijd. Zorg dat je altijd wat crackertjes in je tas hebt. Vet en machtig kun je beter even laten staan. Neem's middags een kopje bouillon, dat helpt als je je slapjes begint te voelen.

Heb je last van extreme misselijkheid, moet je steeds overgeven en kun je geen voedsel binnenhouden? Raadpleeg dan een arts.

Direct bestellen?

Bekijk uit de categorie Baby & Kind ook:

Reageer