Kruidvat plaatst cookies waardoor de website beter te gebruiken is en waarmee we webstatistieken bijhouden.Lees meer over cookies

Persberichten


Kruidvat baby ontbijt
Kruidvat biedt Persoonlijke Leningen en Doorlopende Kredieten aan
Kruidvat babyslofjes
Houten leerraam
Kruidvat kiest voor duurzame chocoladeletters

Kruidvat winkelwedstrijd

Kruidvat Publieksprijzen

Kruidvat geeft gratis mascara weg

Disney baby: belangrijke veiligheidswaarschuwing

Lancering nieuw logo

Minister Cramer neemt grasbox in ontvangst

Ideeëndag

Treinticket
Valentijnsgewoonten

A.S. Watson ideeëndag

Kruidvat geeft bonnen voor gratis brandstof weg
Persberichten uit 2008

Renswoude, 17 februari 2010

Negenmaandenbeurs start met exclusief baby ontbijt met Caroline Tensen
en Suzanne Klemann als gastvrouw

VELE TIENTALLEN BABY’S GENIETEN VAN BIJZONDER
LIEFDADIGHEIDSONTBIJT VAN KRUIDVAT EN ORANGE BABIES

Caroline Tensen en Suzanne Klemann waren vandaag gastvrouw van vele tientallen baby’s die tijdens een exclusief ontbijt op de Negenmaandenbeurs op hun wenken werden bediend. Het liefdadigheidsontbijt is de aftrap van de sponsoractie van Kruidvat voor de stichting Orange Babies waarvan Caroline Tensen en Suzanne Klemann ambassadeur zijn. Tijdens het ontbijt in de Amsterdamse RAI genoten de baby’s alvast van het nieuwe eigen merk biologische babyvoeding, dat Kruidvat binnenkort introduceert.

Melk- en educatieprogramma
Caroline Tensen en Suzanne Klemann van Orange Babies waren vanochtend druk in de weer om alle baby’s te voorzien van een fruithapje. Het speciale liefdadigheidsontbijt stond in het teken van Orange Babies. Deze stichting heeft als belangrijkste doel zwangere vrouwen met HIV en hun baby’s in Afrika te helpen. Ook biedt Orange Babies steun aan kinderen die geïnfecteerd zijn met het virus of ermee te maken hebben. Een bijzonder initiatief waaraan Kruidvat graag een waardevolle bijdrage wil leveren. “Wat in Nederland ondenkbaar is, is in Afrika helaas de harde realiteit. HIV maakt daar dag in dag uit talloze slachtoffers onder jonge moeders en hun kinderen. Kruidvat wil deze kinderen en hun moeders helpen”, vertelt Gerard van Breen algemeen directeur van Kruidvat. “Zo sponsoren wij met onze donatie een melkprogramma om verdere besmetting van moeder op kind te voorkomen en dragen we bij aan een educatieprogramma waarin de betrokken moeders leren om de baby’s gezond te houden en verdere infectie te voorkomen”.

Slabbetjes
Caroline Tensen, ambassadeur van Orange Babies, neemt tijdens het ontbijt de rol van gastvrouw op zich. “Wereldwijd sterft nog steeds elke minuut een kind aan HIV, onder wie veel kinderen van één jaar. Een trieste balans die aantoont hoe diep het virus ingrijpt in het leven van deze vrouwen en kinderen. Op een evenement waarbij zoveel (aanstaande) moeders bij elkaar komen is het belangrijk om hier ook eens bij stil te staan”, vertelt zij. Het ontbijt is het begin van een samenwerking met Kruidvat. Zo hebben Humberto Tan, Natasja Froger en Caroline Tensen voor Kruidvat unieke slabbetjes ontworpen, waarvan een gedeelte van de opbrengst naar Orange Babies gaat.”

Nieuwe biologische babyvoeding
De biologische babyvoeding die aan de baby’s werd geserveerd staat vanaf 25 februari a.s. onder het eigen merk in de schappen van de drogisterijketen. De babyvoeding bevat geen toegevoegde suikers of zout, geen conserveermiddelen en geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. Daarnaast voldoet de biologische babyvoeding van Kruidvat aan het EKO-keurmerk van SKAL. Deze organisatie ziet er streng op toe dat alle voeding voldoet aan de wettelijke biologische voorschriften. Als eerste winkelketen introduceerde Kruidvat al eerder potjes babyvoeding en opvolgmelk onder het eigen merk.



Terug naar boven




Renswoude, 16 februari 2010

 

KRUIDVAT BIEDT PERSOONLIJKE LENINGEN EN DOORLOPENDE KREDIETEN AAN  

Naast verzekeringen en spaarproducten introduceert Kruidvat nu ook een doorlopend krediet en persoonlijke lening voor mensen die behoefte hebben aan financiële ruimte. Kruidvat is de enige winkelketen in Nederland die deze mogelijkheid biedt. De consument beschikt hiermee over een betaalbaar en veilig alternatief voor bestaande financieringsvormen. De financiële producten worden online aangeboden op www.leningen.kruidvat.nl. Kruidvat is als verbonden bemiddelaar geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten en brengt haar leningen onder bij Santander Consumer Finance Benelux B.V. Santander Consumer Finance is specialist op het gebied van consumptief krediet en is binnen Europa actief in meer dan 17 landen.

Doorlopend krediet
Het Kruidvat doorlopend krediet biedt volop flexibiliteit. Zo kunnen klanten afgeloste bedragen opnieuw opnemen, maar bestaat ook de mogelijkheid tussentijds boetevrij af te lossen. Klanten betalen uitsluitend rente over het uitstaande saldo en hebben binnen de kredietlimiet volledige vrijheid. Zo beslissen zij zelf wanneer zij geld opnemen en aflossen. Met een speciale betaalkaart kunnen klanten geld opnemen bij diverse geldautomaten. Over enkele maanden wordt het ook mogelijk met deze kaart in Kruidvat-winkels te betalen. Een doorlopend krediet is mogelijk voor bedragen tussen 2.500 en 50.000 euro. De rente van het doorlopend krediet behoort tot de laagste in de markt. Onafhankelijk van het gewenste leenbedrag is de effectieve rente op jaarbasis 6,5 %.*

Persoonlijke lening
Met de Kruidvat persoonlijke lening weet de klant zich verzekerd van vaste lage maandlasten, een vaste rente en een vaste looptijd. Bovendien kunnen klanten hun huidige lening(en) tegen zeer gunstige voorwaarden oversluiten. Een persoonlijke lening is mogelijk voor bedragen tussen 2.500 en 50.000 euro en heeft een looptijd van 24 tot 120 maanden. Aflossing vindt plaats aan het einde van de looptijd. Onafhankelijk van het gewenste leenbedrag is de effectieve rente 7,4%.**

Eenduidige tarieven
“Met de introductie van beide financieringsvormen speelt Kruidvat in op de behoefte van de consument naar veilige en betaalbare vormen van lenen. Bij Kruidvat kunnen klanten tegen zeer gunstige voorwaarden met eenduidige tarieven op een veilige manier lenen om extra financiële ruimte te creëren”, aldus Bert Verhoef, directeur inkoop General Merchandise.

Bescherming consument
De consument wordt beschermd in het aanvraagproces door een inkomens- en lastentoets, maar ook door toetsing bij Bureau Krediet Registratie (BKR). Daarnaast biedt het optionele protectieplan ook een betaalbare bescherming waarbij het maandelijkse aflossingsbedrag tegen specifieke voorwaarden wordt overgenomen, bijvoorbeeld bij arbeidsongeschiktheid en werkloosheid.


* Dit betreft een doorlopend geldkrediet. Andere looptijden en maandtermijnen zijn mogelijk. Rente per 15-02-2010. Vraag naar de voorwaarden en raadpleeg het prospectus via www.leningen.kruidvat.nl of vraag deze op via 0900-555 43 53 (10ct per minuut). Kruidvat brengt haar leningen onder bij Santander Consumer Finance Benelux B.V., geregistreerd bij de AFM onder nummer: 12011170. Toetsing en registratie bij BKR te Tiel.


** Dit betreft een niet-doorlopend geldkrediet. Andere looptijden en maandtermijnen zijn mogelijk. Rente per 15-02-2010. Vraag naar de voorwaarden en raadpleeg het prospectus via www.leningen.kruidvat.nl of vraag deze op via 0900-555 43 53 (10ct per minuut). Kruidvat brengt haar leningen onder bij Santander Consumer Finance Benelux B.V., geregistreerd bij de AFM onder nummer: 12011170. Toetsing en registratie bij BKR te Tiel.

 

Terug naar boven


 

Renswoude, 16 december 2009

 

KRUIDVAT VERWIJDERT BABYSLOFJES UIT WINKELS

 

Kruidvat heeft geconstateerd dat bij de witte babysloffen van pluche met daarop een witte beer met kerstmuts - voorzien van barcode 9580255244127 en plastic verpakking met de tekst ‘My first X-mas’ - die sinds 8 december in haar winkels verkrijgbaar is, sprake is van kwaliteitsproblemen. Het is namelijk mogelijk dat het pluche bolletje aan de kerstmuts kan loslaten. Bij inslikken hiervan door baby’s kan mogelijk verstikking optreden. Kruidvat stelt hoge eisen aan de kwaliteit en veiligheid van haar producten. Daarom heeft zij onmiddellijk nadat duidelijk werd dat aan het gebruik van de babyslofjes risico’s zijn verbonden, besloten het artikel uit al haar winkels te verwijderen.

Kruidvat verzoekt klanten die het artikel hebben gekocht, dit niet langer te gebruiken en terug te brengen naar de winkel. Bij inlevering van het artikel wordt het aankoopbedrag uiteraard volledig door Kruidvat vergoed. Voor nadere inlichtingen kunnen klanten op maandag tot en met vrijdag contact opnemen met de servicelijn van Kruidvat, telefoonnummer 0900 -57843828.

Terug naar boven


Renswoude, 11 december 2009

 

KRUIDVAT WAARSCHUWT CONSUMENTEN VOOR HOUTEN LEERRAAM

 

Drogisterijketen Kruidvat waarschuwt klanten het houten leerraam van Play ’n kids niet meer te gebruiken en terug te brengen naar de winkel. Het artikel voldoet niet aan de kwaliteitsnormen van Kruidvat. De zijkanten van het houten leerraam kunnen loslaten, waardoor de houten blokjes verstikkingsgevaar kunnen opleveren bij kinderen. Het leerraam is verkocht vanaf 16 november 2009.

Het leerraam is uitgevoerd in drie versies; koe, giraffe en konijn. Op de verpakking staat het item nr.: 6312ASW en barcode 9580255252481. Klanten die het leerraam hebben gekocht worden verzocht het product terug te brengen naar de winkel. Bij inlevering van het leerraam wordt het aankoopbedrag vergoed. Voor nadere inlichtingen kunnen klanten op werkdagen contact opnemen met de servicelijn van Kruidvat, telefoonnummer 0900 -57843828.

Kruidvat stelt hoge eisen aan de veiligheid van haar producten en heeft daarom uit voorzorg deze maatregel getroffen. Klanten worden geïnformeerd via een advertentie in de dagbladen. Kruidvat biedt haar verontschuldigingen aan voor dit ongemak.

Terug naar boven


Renswoude, 02 december 2009

 

KRUIDVAT KIEST VOOR DUURZAME CHOCOLADELETTERS

 

Kruidvat verkoopt vanaf 2012 duurzame chocoladeletters onder eigen merk. Tevens onderzoekt de Health- en Beautyketen de mogelijkheid ook haar eigen merk chocoladerepen uitsluitend uit duurzame cacao te laten produceren. Een voorbeeld dat wordt gevolgd door haar zusteronderneming Trekpleister.

Kruidvat en Trekpleister behoren tot de grootste verkopers van chocoladeletters in Nederland. Gezien de hoge kwaliteitseisen, het enorme volume van honderdduizenden chocoladeletters die jaarlijks over de toonbank gaan - evenals de talrijke varianten die beide partijen aanbieden - kost het enige tijd om de productie hierop volledig toe te rusten. Dit betekent dat uiterlijk binnen drie jaar- of zoveel eerder als mogelijk- alle eigen merk chocoladeletters- en repen uitsluitend uit duurzame cacao wordt geproduceerd.

Terug naar boven


Renswoude, 07 oktober 2009

 

KRUIDVAT-WINKEL AAN DE BRINK IN EIBERGEN LANDELIJKE WINNAAR KRUIDVAT WINKELWEDSTRIJD

 

De Kruidvat-winkel aan de Brink 24 a in Eibergen is vanochtend uitgeroepen tot winnaar van de landelijke Kruidvat Winkelwedstrijd. Met de hoogste score op service, winkelbeeld en klanttevredenheid sleepte het enthousiaste winkelteam overtuigend de meeste punten in de wacht. Een geweldige prestatie die tijdens de feestelijke prijsuitreiking in het Circustheater in Scheveningen werd bekroond met de fantastische hoofdprijs - een volledig verzorgde reis naar New York.

Winkelmanager Miranda Bongers is vol lof over haar team: “De enorme inzet, het enthousiasme en de toewijding van ons winkelteam hebben geleid tot dit fantastische resultaat. We zijn ontzettend blij dat we tijdens de spannende landelijke finale als winnaar uit de bus zijn gekomen. Dat is een gemeenschappelijke prestatie waar wij allemaal enorm trots op zijn!” Het winnende team mag als beloning de wereldstad New York bezoeken.

Jaarlijkse traditie
De Kruidvat Winkelwedstrijd is een jaarlijks initiatief waarbij alle Kruidvat-winkels worden beoordeeld op een aantal criteria. Zo tellen onderdelen als omzetgroei, de netheid van de winkel en de klanttevredenheid mee bij de eindbeoordeling door de Kruidvat directie.

Terug naar boven


Renswoude, 15 september  2009

 

Ruim 41.000 klanten brengen hun stem uit hun op hun publiekslieveling

HOOFDPRIJS KRUIDVAT PUBLIEKSPRIJS VALT IN ALMERE

 

Diana Jogchem uit Almere heeft een volledig verzorgde reis voor twee personen naar Barcelona gewonnen door - net als vele tienduizenden andere klanten - haar stem uit te brengen op haar meest favoriete product verkrijgbaar bij Kruidvat. De inwoonster van Almere nam haar prijs donderdag 17 september symbolisch in ontvangst tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Kruidvat-winkel aan Plein 5-11 in Almere.

Ook dit jaar is weer massaal gestemd op een groot aantal producten die bij Kruidvat te koop zijn en volgens klanten beloond dienen te worden met de Kruidvat Publieksprijs. Klanten van Kruidvat konden via www.kruidvat.nl/publieksprijzen stemmen op hun meest geliefde artikelen. Hierbij hadden zij keuze uit ruim 200 Health & Beauty-artikelen: van lichaamsverzorging tot en met zoetwaren.

Fantastische prijs
Diana Jogchem heeft een volledig verzorgde stedentrip voor twee personen naar Barcelona gewonnen en zal zeven dagen verblijven in een prachtig hotel in het hart van de Spaanse stad. “Ik ben natuurlijk ontzettend blij met deze fantastische prijs. Toen ik mijn stem uitbracht op de producten die in mijn ogen de Kruidvat Publieksprijs verdienen, had ik nooit verwacht dat ik voor een prijs in aanmerking zou komen. De verrassing was dan ook groot toen bleek dat ik in de prijzen ben gevallen!”, vertelt de Almeerse enthousiast.

Terug naar boven


Renswoude, 21 augustus  2009

 

KRUIDVAT GEEFT GRATIS MASCARA WEG BIJ INLEVERING OUDE MASCARA

 

Kruidvat geeft iedereen die tussen 25 augustus en 6 september een oude mascara inlevert, gratis een nieuwe mascara van het merk Gosh. Gosh is het make-up merk dat Kruidvat exclusief in de Benelux verkoopt. Bovendien ontvangen klanten maar liefst 25 procent korting op het volledige aanbod van Gosh-cosmetica-artikelen. De drogisterijketen verwacht de komende dagen vele tienduizenden mascara’s uit te delen. De actie loopt in bijna alle Kruidvat-winkels. Kijk hier voor de deelnemende winkels. Voor de actie geldt op=op en maximaal 1 per klant.

Klanten die in de komende weken hun oude mascara, ongeacht het merk, samen met de waardebon uit de Kruidvatfolder inleveren, krijgen gratis een Gosh-mascara naar keuze. Zoals de nieuwe Gosh Intense Lashes Masacara. Deze is bijzonder door het rode nylonborsteltje waarmee de mascara zelfs op de allerkleinste wimpers eenvoudig is aan te brengen. Door de combinatie van volume en lengte is het resultaat een mooie en subtiele combinatie van intense, lange en mooi gescheiden wimpers met veel volume. De mascara is - net als alle andere mascara’s in het assortiment van Gosh - niet geparfumeerd en bevat geen conserveermiddelen. De wimpers worden extra verzorgd dankzij de toevoeging van provitamine B5 en natuurlijke wax.

Terug naar boven




Renswoude, 26 mei  2009

DISNEY BABY: BELANGRIJKE VEILIGHEIDSWAARSCHUWING

VERSTELBARE WINNIE DE POEH
BABYSLAAPZAK VAN HET MERK DISNEY BABY

MERK: DISNEY BABY
ARTIKELNUMMER:
SLAAPZAK BLAUW BARCODE 5411996091227
SLAAPZAK ROSE BARCODE 5411996091210
SLAAPZAK WIT BARCODE 5411996091234

Wij hebben geconstateerd dat bij de verstelbare babyslaapzak van Winnie de Poeh de plastic drukknoopjes kunnen loskomen. Deze plastic deeltjes zouden door baby’s kunnen worden ingeslikt. De verstelbare babyslaapzak Winnie de Poeh is vanaf 26 mei 2009 bij Kruidvat verkocht.
Klanten die de verstelbare babyslaapzak hebben gekocht worden verzocht deze niet meer te gebruiken en terug te brengen naar de Kruidvat winkel. Bij inlevering van de babyslaapzak wordt het aankoopbedrag vergoed. Voor nadere inlichtingen kunnen klanten contact opnemen met Kruidvat Service Center Nederland 0900-57843828.

Wij danken u voor uw medewerking en bieden onze verontschuldigingen aan voor dit ongemak.

Terug naar boven



Renswoude, 26 mei  2009


KRUIDVAT GEEFT VISITEKAARTJE OPNIEUW AF MET LANCERING NIEUW LOGO

Modern, eigentijds, fris en volledig in lijn met de kernwaarden die Kruidvat wil uitstralen. Vandaag geeft de grootste drogisterijketen van Nederland opnieuw haar visitekaartje af met de officiële lancering van haar nieuwe logo. Met de introductie van een herkenbaar en opvallend beeldmerk wil Kruidvat zich nog sterker onderscheiden in de Nederlandse Health & Beautymarkt. Bovendien sluit het nieuwe logo volledig aan op de vernieuwde winkelformule van Kruidvat.

Door de lancering van het nieuwe logo is Kruidvat in staat op een herkenbare wijze naar buiten te treden. In tegenstelling tot het oude logo - dat in 1980 is ontwikkeld en sindsdien slechts een aantal kleine aanpassingen heeft ondergaan - is er dit maal gekozen voor niet alleen de volledige merknaam in het logo, maar ook een beeldmerk dat afzonderlijk kan worden ingezet. In het nieuwe logo is de ‘K’ van Kruidvat op een subtiele en creatieve wijze verwerkt. “We zijn erin geslaagd een herkenbaar en eigentijds symbool te creëren voor al onze uitingen, dat bovendien uitstekend aansluit op onze vernieuwde winkelformule. In dit nieuwe concept kunnen klanten net als voorheen bij Kruidvat terecht voor een verrassend en betaalbaar assortiment, maar in een volledig vernieuwde en gemoderniseerde winkelomgeving. Beleving, uitstraling en toegankelijkheid staan hierin centraal. Dat zijn uitgangspunten die vertaald zijn in dit nieuwe beeldmerk waarop we uiteraard bijzonder trots zijn”, aldus Gerard van Breen, algemeen directeur van Kruidvat.

Het nieuwe logo van Kruidvat is vandaag in aanwezigheid van de voltallige Kruidvat-directie feestelijk onthuld door actrice en SBS-presentator Ellemieke Vermolen in de Kruidvat-winkel in Winkelcentrum De Kwinkelier in Bilthoven.


Terug naar boven


Renswoude, 26 maart 2009

Minister Cramer van Milieu neemt eerste, unieke ‘grasbox’ in ontvangst

A.S. WATSON INTRODUCEERT DUURZAME VERPAKKING VAN KARTON EN GRAS

A.S. Watson, moederbedrijf van Kruidvat , Trekpleister en ICI PARIS XL, heeft vandaag een unieke verpakking geïntroduceerd: de ‘grasbox’. Deze duurzame box is gefabriceerd uit gras en gerecycled karton. Het is de eerste keer dat gras als grondstof voor verpakkingen wordt gebruikt. De introductie van de grasbox maakt deel uit van een reeks van initiatieven op het gebied van duurzaamheid die A.S. Watson doorvoert in haar logistieke organisatie. Deze unieke grasbox is vandaag aangeboden aan minister Jacqueline Cramer van Milieu door directeur Gerard van Breen, CEO van A.S. Watson Health & Beauty Benelux.

De introductie van de grasbox gebeurde in Heteren, waar het ultramoderne distributiecentrum van A.S. Watson is gevestigd. Vanuit dit centrum worden de 1.100 winkels van Kruidvat en Trekpleister in Nederland en België bevoorraad. De introductie van de grasbox vloeit voort uit een reeks duurzame en innovatieve maatregelen binnen de logistieke keten van A.S. Watson. Deze maatregelen voorzien onder andere in CO 2-reductie, duurzame mobiliteit en materiaalgebruik. De nieuwe grasbox wordt ingezet als pilot voor een specifieke distributielijn. Na deze pilot wordt gekeken naar de mogelijkheden om deze grasboxen structureel in te zetten.

Gras is niet eerder gebruikt als grondstof voor de productie van verpakkingsmateriaal. A.S. Watson is samen met verpakkingsbedrijf Solidpack en Duurzaamheidstrein BV initiatiefnemer en launching partner voor de introductie van het nieuwe milieuvriendelijke materiaal. Minister Cramer loofde het initiatief van de drie participanten. “Juist in deze moeilijke economische tijden moeten bedrijven vernieuwen en de weg inslaan naar de nieuwe, duurzame economie. Iedere bijdrage telt. Dit innovatieve initiatief is fantastisch omdat het als een bron van inspiratie kan werken voor andere bedrijven en organisaties.”

Directeur Van Breen van A.S. Watson vertelde in Heteren dat zijn bedrijf voortdurend op zoek is naar mogelijkheden om haar bedrijfsvoering te verduurzamen. “De introductie van deze grasbox is een mooie stap in de goede richting. Wij recyclen dagelijks al meer dan 50 ton karton dat uit onze winkels retour komt. Het is prachtig te zien dat de innovatieve toevoeging van gras weer leidt tot een nieuw, milieuvriendelijk verpakkingsmateriaal.”

In de pilot worden dagelijks circa 350 grasboxen ingezet (ongeveer 100.000 boxen per jaar). Het is de verwachting dat de grasbox ook voor andere logistieke stromen wordt ingezet.


Terug naar boven


Renswoude, 16 maart 2009

Kruidvat en Trekpleister openen deuren voor goed idee

A.S. WATSON IDEEËNDAG BIEDT PODIUM VOOR VERRASSENDE EN VERNIEUWENDE IDEEËN

Op de Ideeëndag van A.S. Watson krijgt iedereen met een inspirerend of verrassend idee de gelegenheid een korte presentatie te geven aan de inkopers van Kruidvat en Trekpleister. Deelnemers staan voor de uitdaging de inkopers er binnen 15 minuten van te overtuigen dat hun idee navolging verdient. De eerstvolgende ideeëndag staat op vrijdag 27 maart a.s. op het programma. Deelnemers kunnen zich uiterlijk tot en met 18 maart a.s. inschrijven.

“De man met een nieuw idee is een dwaas tot het idee een succes blijkt te zijn”. Deze uitspraak van de Amerikaanse schrijver Mark Twain vormt de inspiratiebron voor de A.S. Watson Ideeëndag. A.S. Watson staat altijd open voor goede, verrassende en inspirerende ideeën. En natuurlijk voor nieuwe producten die een waardevolle aanvulling zijn op het uitgebreide en gevarieerde assortiment van Kruidvat en Trekpleister. De Ideeëndag, die vier keer per jaar wordt georganiseerd, biedt een podium aan innovatieve, creatieve en ondernemende mensen die in staat zijn een leuk en inspirerend idee of product kort en bondig te presenteren. Voor de inkopers van Kruidvat en Trekpleister biedt deze Ideeëndag handvatten om inspiratie en nieuwe ideeën op te doen en in te spelen op nieuwe ontwikkelingen.

De deelnemers halen in een kwartier alles uit de kast om op een overtuigende manier duidelijk te maken dat hun vondst een goede aanvulling is op het aanbod van Kruidvat en Trekpleister. Mensen met een voorstel voor een nieuw product, een restpartij of bijvoorbeeld een joint promotieactie kunnen zich aanmelden. Ook personen met een idee dat nog niet volledig is uitgewerkt, zijn welkom.

Inschrijving
Deelnemers kunnen zich via de website van A.S. Watson - www.eu.aswatson.com - inschrijven. Zij doen er verstandig aan zich zo snel mogelijk aan te melden, want de ervaring leert dat de belangstelling zeer groot is. Mocht aanmelding niet meer mogelijk zijn, dan kunnen belangstellenden zich inschrijven voor de volgende ideeëndag op 12 juni a.s.


Terug naar boven


Renswoude, 5 maart 2009

Supervoordelige treintickets naar bestemmingen door heel Nederland

KRUIDVAT BIEDT KLANTEN MOGELIJKHEID TOT ÉÉN DAG ONBEPERKT TREINEN MET DE NEDERLANDSE SPOORWEGEN

Een dagje shoppen in Amsterdam, flaneren op de boulevard van Scheveningen of lekker eten in Maastricht. Kruidvat biedt haar klanten de mogelijkheid om in het weekend één dag onbeperkt te treinen door heel Nederland, ongeacht de plaats van bestemming en tegen de supervoordelige prijs van slechts 12,49 euro. Kruidvat biedt tijdens deze bijzondere actie twee verschillende treinkaartjes aan: het groene treinkaartje is geldig van 14 maart tot en met 10 mei en het blauwe kaartje van 16 mei tot en met 12 juli. Dit betekent dat klanten het komend voorjaar en de zomer - dé tijd waarin een bezoek aan familie en vrienden of een dagje uit op de agenda staat - hiervan kunnen profiteren. Voor de actie geldt dat de voorraad treinkaartjes beperkt is, dus: ‘Op is op!’

Voor het vierde achtereenvolgende jaar kunnen klanten bij Kruidvat terecht voor supergoedkope treinkaartjes die recht geven op een dagtrip door heel Nederland. Deze kaartjes gaan bij Kruidvat voor slechts 12,49 euro over de toonbank. Ze zijn geldig in alle NS-treinen en treinen van Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Daarnaast geldt geen extra aankoopverplichting. Klanten kunnen maximaal vier treinkaartjes per persoon kopen. De kaartjes zijn alleen op zaterdag en zondag geldig.

Extra waardebonvoordeel onderweg
Klanten die in de lente of zomer een leuk uitstapje willen maken, worden door Kruidvat op hun wenken bediend. Zo ontvangen zij bij aankoop van een treinkaartje gratis het Kruidvat Bonnenboekje. Naast de supervoordelige treinkaartjes profiteren klanten zo van extra waardebonvoordeel onderweg. Ook staat het boekje vol tips voor uitjes en dagtrips in heel Nederland.


Terug naar boven


Renswoude, 11 februari  2009

Kruidvat brengt Valentijnsgewoonten in Nederland en België in beeld

VAN SCHATJE, ZOETJE EN POPPIE TOT KNUFFELBEER, GODIN EN BOLLEKE

De creativiteit in het verzinnen van koosnaampjes kent aan de vooravond van Valentijnsdag geen grenzen. Naast de voorliefde voor populaire kooswoorden als ‘schat’, ‘zoet’ en ‘lieverd’ geven sommige geliefden op een wel heel bijzondere manier uitdrukking aan hun liefde voor elkaar: van ‘knuffelbeertje’ en ‘Smurf’ tot ‘godin’ en ‘bolleke’. Vooral Nederlanders zijn meesters in het bedenken van de ultieme koosnaam. Dat blijkt uit een onderzoek waarin Kruidvat de Valentijnstradities van Nederlanders en Belgen onder de loep neemt. Terwijl onze zuiderburen hun geliefden het liefst in het zonnetje zetten met een duur cadeau, betekent Valentijnsdag in Nederland vooral het sturen van een romantisch kaartje.

‘Roses are red, violets are blue, sugar is sweet and so are you’
4.000 personen in Nederland en België - van wie 15 procent man en 85 procent vrouw - spreken in de Valentijnsenquête van Kruidvat openhartig over hun favoriete koosnaampje. Zowel in Nederland als België spant ‘schatje’ nog steeds de kroon als meest geliefde koosnaam. ‘Lieverd’ komt in Nederland op de tweede plaats, ‘zoet’ staat eervol tweede in België. Opvallend is dat Nederlandse romantici wel heel erg creatief zijn in het bedenken van koosnaampjes. Zo maken woorden als ‘beertje’, ‘Smurf’, ‘dikkie’, ‘moppie’, ‘poppie, ‘poepie’, ‘kanjer’, ‘lekker ding’, ‘schoonheid’, ‘mijn godin’ en zelfs ‘baardaapje’ deel uit van het liefdesvocabulaire. Belgische geliefden zijn iets braver en houden het bij: ‘poepie’, ‘liefje’, ‘scheetje’, ‘keppe’, ‘bolleke’, ‘venteke’, ‘kipje’ en ‘beertje’.

Verliefd op Valentijnsdag
Toch leeft Valentijnsdag meer in België dan Nederland. Bijna 3 op de 10 Nederlanders zeggen Valentijnsdag als een dag als alle andere te beschouwen. Dit geldt voor slechts 1 op de 10 Belgen. En wat doen verliefde koppels op Valentijn? Zowel in Nederland als in België staat ‘uit eten’ op nummer 1. Ook een weekendje weg en een gezellig avondje thuis scoren hoog. Maar ook het geven van parfum (17 procent), bloemen (12 procent), gewoon een kaartje (10 procent) of sieraden (7 procenten) doen het goed. Bijzonder is dat 16 procent van alle Nederlanders aangeeft dat een Valentijnskaartje het meest romantische geschenk is dat ze ooit hebben ontvangen. Op Valentijnsdag let 1 op de 3 Belgen extra op hun uiterlijk, in Nederland 1 op de 4 mensen.

Het ultieme Valentijnscadeau
Bovendien verwennen Belgische liefdesparen elkaar graag met een mooi en duur cadeau. In België mogen geschenken wel iets kosten, terwijl de Nederlander spaarzamer is. Zo geven bijna 8 op de 10 Belgen ruim 20 euro uit aan een Valentijnsgeschenk in vergelijking met iets minder dan de helft van de Nederlanders. Zij sturen liever een romantisch en - zoals de traditie het voorschrijft - anoniem kaartje aan hun geliefde. Een regel die opgaat voor een kwart van de Nederlanders en slecht voor 5 procent van de Belgen. Het traditionele kaartje wordt echter allang niet meer alleen door de postbode bezorgd. Hoewel 6 op de 10 geliefden nog de vertrouwde postzegel plakken, stuurt bijna een derde hun liefdesboodschap per e-mail.


Terug naar boven


Renswoude, 19 januari  2009

Kruidvat en Trekpleister openen deuren voor goed idee

A.S. WATSON IDEEËNDAG BIEDT PODIUM VOOR VERRASSENDE EN VERNIEUWENDE IDEEËN

Op de Ideeëndag van A.S. Watson krijgt iedereen met een inspirerend of verrassend idee de gelegenheid een korte presentatie te geven aan de inkopers van Kruidvat en Trekpleister. Deelnemers staan voor de uitdaging de inkopers er binnen 15 minuten van te overtuigen dat hun idee navolging verdient. De eerstvolgende ideeëndag staat op vrijdag 30 januari a.s. op het programma. Deelnemers kunnen zich tot uiterlijk 23 januari a.s.inschrijven

“De man met een nieuw idee is een dwaas tot het idee een succes blijkt te zijn”. Deze uitspraak van de Amerikaanse schrijver Mark Twain vormt de inspiratiebron voor de A.S. Watson Ideeëndag. “We staan altijd open voor goede, verrassende en inspirerende ideeën. Voor nieuwe producten die een waardevolle aanvulling zijn op het uitgebreide en gevarieerde assortiment van Kruidvat en Trekpleister. Op de Ideeëndag, die we vier keer per jaar organiseren, bieden we een podium aan innovatieve, creatieve en ondernemende mensen die in staat zijn een leuk en inspirerend idee of product kort en bondig te presenteren”, vertelt Kees Buur, Inkoopdirecteur Health & Beauty van A.S. Watson Benelux. “Voor onze inkopers biedt de Ideeëndag handvatten om inspiratie en nieuwe ideeën op te doen en in te spelen op nieuwe ontwikkelingen.”

De deelnemers halen in een kwartier alles uit de kast om op een overtuigende manier duidelijk te maken dat hun vondst een goede aanvulling is op het aanbod van Kruidvat en Trekpleister. Mensen met een voorstel voor een nieuw product, een restpartij of bijvoorbeeld een joint promotieactie kunnen zich aanmelden. Ook personen met een idee dat nog niet volledig is uitgewerkt, zijn welkom.

Inschrijving
Deelnemers kunnen zich via de website van A.S. Watson - www.eu.aswatson.com - inschrijven. Zij doen er verstandig aan zich zo snel mogelijk aan te melden, want de ervaring leert dat de belangstelling zeer groot is. Mocht aanmelding niet meer mogelijk zijn, dan kunnen belangstellenden zich inschrijven voor de volgende ideeëndag op 27 maart a.s.


Terug naar boven


Renswoude, 12 januari  2009

KRUIDVAT GEEFT BONNEN VOOR GRATIS BRANDSTOF WEG!

Kruidvat geeft vanaf dinsdag 13 januari a.s. brandstofbonnen ter waarde van vijf euro weg aan klanten die twee actieproducten kopen. Deze actieproducten betreffen een selectie uit onder andere de merken Always, Wella Forte, Gillette, Olaz, Duracell, Vicks en Oral-B. De brandstofbonnen kunnen worden verzilverd bij alle TOTAL-tankstations in Nederland voor zowel benzine, diesel als lpg. De bonnen worden van 13 januari tot en met 24 januari a.s. uitgegeven of zolang de voorraad strekt.

Ook in het nieuwe jaar blijft Kruidvat haar klanten verrassen met bijzondere en zeer voordelige aanbiedingen. Deze actie is hiervan een goed voorbeeld. Klanten krijgen de gratis brandstofbonnen bij aankoop van twee actieproducten. Per klant worden maximaal vijf bonnen uitgedeeld. Klanten kunnen de bonnen verzilveren wanneer zij voor minimaal 20 liter tanken bij een van de TOTAL-tankstations. Per tankbeurt mogen zij één brandstofbon inwisselen. De bonnen zijn geldig tot en met 28 februari a.s.


Terug naar boven